A “Bejegyzés kiemelés” (Boost Post) gomb minden Facebook-oldallal rendelkező vállalkozót kecsegtet a gyors bevételnövelés ígéretével. Használata azonban erős körültekintést igényel, rossz kezekben ugyanis többet árt mint használ. A pénztárcádnak mindenképp.
Készítettél egy új posztot amit szeretnél minél több embernek megmutatni? Erre remek lehetőséget kínál a “Bejegyzés kiemelése” gomb, különösebb szakértelem nélkül, néhány információ megadásával pillanatokon belül elindíthatod a hirdetésed. A Facebook pedig minden megtesz annak érdekében, hogy ez így legyen.
Szükséged is van rá, mert alapjáraton csak a rajongóid 5-10 %-át éred el egy-egy bejegyzéssel. Ahhoz, hogy mérhető eredményed legyen a közösségi médiában, ennél nagyobb elérésre lesz szükséged. Ezt eleinte fizetett hirdetéssel tudod a leggyorsabban biztosítani.
Néhány ezer forint havi költés esetén ezt gond nélkül meg tudod oldani te magad is, nincs szükséged online marketing szakértőre, de néhány apróságra érdemes odafigyelned, hogy a nehezen megkeresett profitodat ne az ablakon dobd ki.
A nulladik lépés a poszt elkészítése. Később még lesz szó arról, hogy hogyan készíts ütős posztokat, itt csak a lényeg:
- A poszt sikeréért 60 %-ban a kép felel, ne vedd félválról az illusztrációt
- A képen található szöveg ne legyen több 20 %-nál, különben nagyon megdrágul egy ember elérése úgy, hogy észre sem veszed
- Döntsd el az elején, hogy mi a célod a poszt elkészítésével (ezt nevezhetjük -1. lépésnek): többen lájkolják a posztod, az oldalad, legyenek hozzászólások, vagy megnézzék a weboldalad.
“Bejegyzés kiemelése”
(Boost Post) gomb a bejegyzés alatt
Ezzel indul a művelet, kattints rá a nagy kék gombra.
Az előugró ablakban máris eléd tárulnak a legfontosabb beállítások. Nézzük őket pontról pontra.
CÉL
Ez alapján optimalizálja a hirdetésedet a Facebook. Ha a bejegyzéshez fűződő aktivitást választod, akkor olyanoknak mutatja meg a hirdetésed, akik jó eséllyel reagálnak a posztodra (lájkolnak, hozzászólnak). Ha az üzenetet választod, akkor az lesz a cél számára, hogy minél többen üzenetet küldjenek neked. Azt javaslom, hogy az előbbit válaszd a kis lájk jel mellett, eleinte ezzel érheted el a legtöbb potenciális ügyfelet.
(Amennyiben egy weboldalra mutató posztot emelsz ki, akkor itt a “Hivatkozáskattintás” lesz az alapértelmezett, de választható a “Bejegyzéshez fűződő aktivitás” is.)
CÉLKÖZÖNSÉG
Ennek pontos beállítása sokkal fontosabb, mint ahogy elsőre gondolnád. Sőt, annál is fontosabb, ahogy másodikra gondolod.
A legtöbben itt hibáznak, de te ne ess ebbe a csapdába. Nem az a cél, hogy mindenki lássa a hirdetésed. Sokkal fontosabb, hogy olyanok találkozzanak vele, akik jó eséllyel potenciális ügyfelek lehetnek. Tehát jöhet a célközönség “Módosítás”-a.
Gondold át, ki vásárol, ki veszi igénybe a legtöbbet a szolgáltatásod. Ha a válaszod a bárki és a mindenki, akkor ugorj a bekezdés elejére.
A nemnél férfi vagy nő, ez könnyen meghatározható, teljesen életszerű, ha mind a kettő.
Az életkornál már érdemes elgondolkodni és a korhatár alsó és felső végéből levágni és ezzel szűkíteni a célközönséget.
A helyek esetében az oldal profiljában beállított település lesz az alapbeállítás. Lehetőség van arra is, hogy a környező településekre is célozz, ekkor a település utáni nyílra kell kattintanod és kiválasztani a “A kör sugarán belüli városok” opciót és megmozgatni a kis csúszkát.
A részletes célzásnál különböző tevékenységi kör alapján célozhatsz az emberekre, mint például sport, kozmetika, étterem… Nézd meg, hogy a te tevékenységedhez közeli érdeklődési kör szerepel e benne. (Ha nem találsz olyat, akkor hagyd figyelmenkívül.) A kis ablak alján folyamatosan látod a “Célközönség lehetséges mérete” sornál, hogy mennyi emberre állítottad be a célzást, ezt kövesd folyamatosan. Nem előnyös, ha csupán néhány ezer főt mutat, de az sem jó, ha több százezres célközönséget állítasz össze.
Több tevékenységi kört is fel tudsz venni, illetve arra is van lehetőség, hogy kizárj bizonyos embereket az érdeklődésük szerint. Például Apple szervizként ki tudod zárni azokat az embereket, akiket érdekel az Android.
Ha végeztél a részletes célzás beállításával, elégedett vagy az elérendő emberek számával, akkor “Mentés”.
Ha a tevékenységed nem érinti az egész várost és szertnél inkább a szűkebb környezetedre hirdetni, mert például egy kisboltod van egy lakótelepen, akkor válaszd a Célközönségnél a Közeledben lévők opciót. Itt akár 1 kilométeres sugarú kört is be tudsz állítani, így valóban csak azok látják a hirdetésed, akik a közeledben tartózkodnak.
IDŐTARTAM ÉS KÖLTSÉGKERET
Itt állíthatod be, hogy mennyi ideig fusson a hirdetésed. Egy szűkebb célközönség esetén nem érdemes néhány napnál tovább futtatni a hirdetést, de több tízezer főnél is ajánlott 1-2 hét után leállítani, ha nem teljesül az elején meghatározott cél.
A teljes költségkeret meghatározásánál úgy érdemes számolni, hogy naponta minimum 1000 forint legyen az összeg. Ennél kevesebbet is beállíthatsz, de ezzel nehezen érhetsz el valós eredményt.
FIZETÉS
Ha először jársz ezen a felületen, akkor itt a Fizetési beállítások jelenik meg, arra kattintva néhány adat megadása után tudod elindítani a hirdetésed a jobb alsó sarokban található Kiemelés gombra kattintva. A hirdetés nem indul el azonnal, előbb egy automata megvizsgálja, de értesítést kapsz, ha már fut a hirdetés.
Amennyiben csupán néhány poszot szeretnél kiemelni ebben a formátumban havonta 10-20 ezer forint hirdetési költséggel, akkor talán nincs is szükséged arra, hogy jobban belemélyedj a Facebook hirdetési rendszerébe. Ezzel együtt azt ajánlom, hogy olvasd át, hogy milyen lehetőségeket kínál a Hirdetéskezelő használata. Sokkal több és összetettebb hirdetési folyamatokat tudsz létrehozni, szélesebb tesztelési lehetőséggel, összeségében pedig a hirdetésre szánt kereted is jobban megtérülhet.
Hirdetés gomb az oldalad bal oldalán
Valószínűleg feltűnt már, hogy az oldalad bal oldalán is található egy HIrdetés gomb. Itt sokkal több lehetőséged van a hirdetésed variálására, de amennyiben tudatosabb marketinget szeretnél, akkor inkább azt ajánlom, hogy ismerkedj meg a Hirdetéskezelővel.